Ön Kol Eklemleri

Art. cubiti: Dirsek eklemi; art. humeroulnaris, art. humeroradialis ve art. radioulnaris proximalis olmak üzere üç eklemden oluşur. Birden fazla eklemden oluşması nedeniyle art. composita grubu snovial bir eklemdir. Art. humeroulnaris, os humerus’un trochlea humeri’si ile os ulna’nın incisura trochlearis’i arasında oluşur. Art. humeroulnaris, ginglymus tipi eklem grubuna girer. Art. humeroradialis, os humerus‟un capitulum humeri’si ile os radius’un fovea articularis’i arasında oluşan art. spheroidea grubu bir eklemdir. Art. radioulnaris proximalis ise os ulna’daki incisura radialis ile os radius başındaki circumferentia articularis arasında oluşan art. trochoidea grubu bir eklemdir.

Articulationes manus: Os radius ve os ulna’nın distal uçları, el bileği kemikleri (ossa carpalia), el tarak kemikleri (ossa metacarpalia) ve el parmağı kemikleri (phalanges manus) arasında oluşan eklemlerin tümüne articulationes manus denir. Art. radioulnaris distalis’in, konkav eklem yüzünü os radius’un incisura ulnaris, konveks eklem yüzünü os ulna’ın distal ucundaki circumferentia articularis oluşturur. Art. Radiocarpalis’in, konkav eklem yüzünü facies articularis carpalis ile discus articularis’in alt yüzü, konveks eklem yüzünü karpal kemiklerden lateralden mediale doğru os scaphoideum, os lunatum, os triquetrum oluşturur. Ellipsoidea grubu eklemdir.

245 kere okundu

Fasiyal Sinir Anatomisi

Fasiyal sinir 7.kranial sinirdir. Duyusal, motor ve parasempatik liflerden oluşur ve yaklaşık 10000 adet akson …